over marlies
Na haar pianostudie en opleiding culturele bedrijfsvoering koos Marlies voor de zakelijke kant van de kunsten en specialiseerde zij zich in het organiseren en presenteren van projecten. Zij werkte als projectcoördinator bij de Hogeschool voor de kunsten in Arnhem, als hoofd marketing en educatie bij Theater van het Oosten (nu Toneelgroep Oostpool) en als zakelijk leider van ArtEZ faculteit Theater. In 2001 startte zij haar eigen bureau voor communicatie en organisatie: voor de kunsten én ver daarbuiten.
 
Marlies was de motor achter opvallende citymarketing projecten in Arnhem: Welkom in Arnhem (2007), Groenste stad van Nederland (2008) en Groenste stad van Europa (2009). In 2013 voerde zij in opdracht van Burgers' Zoo de algehele projectleiding van het grootste kunstwerk van Nederland: het Feestaardvarken van Florentijn Hofman. Haar strategische kennis en ervaring zet zij nu al jaren ook als onbezoldigd adviseur en bestuurslid in voor diverse culturele en maatschappelijke initiatieven.
 
Vanuit haar praktijkervaring ontwikkelt en verzorgt Marlies sinds 2004 trainingen op maat voor ondernemers in de culturele en maatschappelijke sector. Haar uitgangspunt daarbij: het draait om de inhoud. Via interactieve workshops (o.a. B hungry & get fed) leert zij ondernemers hoe zij zicht op de essentie van hun ideeën kunnen krijgen om ze zo een flinke stap verder te brengen.
 
Sinds 2007 leidt Marlies als dagvoorzitter en moderator debatten, gesprekken en presentaties (o.a. B hungry & get fed). Zij voelt zich thuis bij een breed scala aan onderwerpen: van architectuur tot zorg en van kunst en cultuur tot techniek. Haar stijl? Onbevangen en volhardend. Sensitief en tegelijkertijd niet bang. Persoonlijk en betrokken, met veel ervaring in de publieke sector. Sinds 2018 werkt Marlies ook met Deep Democracy, een internationale methode in opmars voor het begeleiden van inclusieve dialoog en besluitvorming met aandacht voor de wijsheid van de minderheid.